Stolt

Alltså jag blir irriterad! Kollade på nyhetsmorgon och då var det en debatt om ordet "Hen". Ni vet det där om att man ska vara könsneutral. Jag är inte så insatt i hela den här grejen, men jag blir ändå irriterad! Vad är grejen? Ska man inte få vara någonting nu eller? Varken tjej eller kille? Är det något fel med det?

När man söker på ordet så står det att det är ett ord för människor som varken känner sej som tjej eller kille. Men hur går det till? Hur kan man inte känna sej som en tjej eller kille? Jag blir förvirrad. Som sagt är jag inte insdatt särskilt väl, men jag kan ändå känna att jag tycker det är lite konstigt!

Jag är iaf sjukt stolt över att jag är en HON! Att jag är en tjej! Att jag är en Kvinna! Men andra ord är jag glad att jag iaf vet att jag är en tjej! Stackars dom människor som inte vet vad dom är, jobbigt att inte veta om man är det ena eller det andra!´men visst alla får vara som dom vill, men jag är som jag sa iaf en STOLT TJEJ!



Kommentarer

KOMMENTERA:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0